Tuesday, 23 August 2011

DIY Frame Bunga

Smileeee......hehehehe

malas nak membebel bab blan posa ni kan..huhu jom layan frame bunga yg alfa buat ahad td.(baru nak upload kat blog...hehe)

Apa yg perlu ada?????ko kne sediakan bahan2 ini:
kayu
bunga
paku
kotak
plastik tranparen
gabus
gam lilin/gam uhu
 Ok.....
*****************
******
**
1) potong gabus ikut saiz gambar(lebihkan sikit...biar ade ruang ckit cmni)
 2) kemudian potong plastik luksinar(tul ke nmenye tu??hehe)-ala yg wat cover folio or buku skrap tuuuu........potong ikut sama saiz ngan gabus td.
 3)gamkan plastik luksinar kat gabus tu.gam keliling kecuali bahagian atas.
 4) tujuannya sbb nak masukkan gambar cmni......upsss tlg abaikan merpati 2 sejoli ni yea..hehehe
 5)potong kayu ikut saiz yg korang nak N pakukan keliling
(klu korang rajin N nak nmpak cm inglish gitu....cat arrr kayu tu warna putih.tp I malas!!haha)

6)kotak juga dipotong ikut saiz frame dan di gam kan.
(alamakkkk...lupe plak nak snap pic..hehe syok sangat buat smpai lupa...hahaha)

7)kemudian gamkan gabus dekat tengah2 frame cam gini.
 8)cabut bunga dari tangkai satu persatu....gamkan di hujung tangkai setiap bunga N lekatkan kat dalam kotak frame
cam gini haaaa.....
 *************
******
**
TARAAAA....
dah jadi.
 cantik x????buat la banyak2.klu xnak taruk gamba....taruk bunga penuh2 frame pn lawa gitu....
cam gini ke...
amik kat en.google
cantik kan????=)

selamat mencuba...hehehehe

No comments:

Post a Comment